מבית שמש ועד משכן הכנסת • טורו של גואל ועקנין

    גואל ועקנין | צילום: בועז בן ארי 2 Comment on מבית שמש ועד משכן הכנסת • טורו של גואל ועקנין
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית שמש על ראש שמחתינו
    כיהודים מאמינים בני מאמינים זה הרי בטוח שתפילת "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה" תתגשם עוד בימינו אבל עד אז נגזר עלינו, על החרדים לדבר ה' להיות תמיד מוכנים למכה הבאה אותה ינחיתו עלינו שונאי ומחריבי הדת והכל בשם הדמוקרטיה ושלטון החוק כמובן.

    רק בשבוע שעבר הסתיימה מערכת הבחירות בבית שמש, מערכת בחירת בת שנה שלימה שהיתה מלאה בהסתה פרועה ומושחזת ובגיבוי מערכת המשפט וכלי התקשורת שעשו יד אחת כדי להפיל את ראש העיר משה אבוטבול מכסאו ולהפוך סדרי עולם כדי שישב שם מישהו אחר. מישהו משכיל, נאור, ליברל שאפילו אמרו עליו שהוא מסורתי הכל רק כדי שהדמוקרטיה תנצח ושלא תהיה שום אפשרות שאיזה חרדי העונה לשם מוישה יחזור לשבת בלשכת ראש העיר. לשם כך אפילו שכרו לצורך זה את שירותיו של דוס מחמד שישמש כיועץ וינסה – ללא כל הצלחה כמובן – בשיטות ישנות יש לומר להביא כמה קולות גם מתוך המגזר החרדי ואני לא מקטלג כחרדים את שאריות הפליטה של תנועת "טוב" בבית שמש שהצביעו בניגוד לכלל הציבור החרדי.

    מוזס אבוטבול בית שמש רוזנצוייג

    היום לאחר הנס הגדול והמפלה הגדולה (כך הבטיחו גדולי ישראל) החל מסע שיסוי חדש מבית היוצר של הלוזרים בבית שמש. אותם מפסידנים שכבר הוכיחו לכל העולם שלנצח הם לא יודעים כי מעולם הם לא ניצחו מוכיחים לכולם היום שגם להפסיד הם לא יודעים והם יוצאים בקמפיין מבחיל חדש הדורש לחלק ולפלג את העיר לשניים, זו של החרדים וזו של החילונים כדי שהדמוקרטיה תנצח וכך הם יוכלו להפטר "מהסרטן" החרדי וימליכו עליהם (בשם הדמוקרטיה כבר אמרנו?)ראש עיר חילוני.

    האמת, שללא הפסיקות ההזויות של בתי המשפט המחוזי והעליון טור זה לא היה בא לעולם אבל כאשר המציאות היא שנגד החרדים מותר לעשות הכל, הגיע הזמן שיבינו אלו שצריכים להבין שיש כאן מלחמה, וניצחון במלחמה מובטח לצד שתוקף ראשון ולא לצד שעסוק כל היום רק בלהתגונן.

    אל להם לראשי הציבור לחשוב שנושא חלוקת העיר זו הזיה חדשה מבית מדרשם של "הציונים המקומיים", כבר לאחר פסיקת בג"ץ, אמר חבר מועצת העיר ריצ'ארד פרס בנאום מלא בפאתוס ובסיסמאות כי גם אם הגוש הציוני פסיד בבחירות החוזרות ושוב לא תהיה עילה לזיופי בחירות הוא ושותפיו לדרך יקדשו מלחמה בדבר חלוקת העיר לשניים, כך שמדובר על מערכת מתוכננת ומשומנת היטב והגיע הזמן לצאת לקרב ולתקוף.

    כנסת מפולגת
    מושב החורף הגיע לסיומו, והאמת, ככתב פוליטי שמסקר את פעילותה של הכנסת מידי יום אני מתקשה לתפוס מה היו עושים בכנסת אם לא היה את הציבור החרדי. ננסה לדמיין שלא היה את הציבור החרדי ולא היה עבור מי לחוקק את חוק הגיוס וממילא לא היה צורך בועדת שקד ששרפה למעלה מחמש מאות שעות דיונים על ניסוחים וסעיפים שכולם יודעים שלא יצא מהם כלום.

    לפיד-יאיר-277x300

    בכלל מעניין מה היה עושה שר המדע יעקב פרי ללא החוק הקרוי על שמו. יאיר לפיד לקח אדם שבעברו היה איש עשיה בכיר בשירות הביטחון ובקהילייה העסקית המובילה של מדינת ישראל ובמקום לתת לו להיות סבא טוב שנהנה מהנכדים לאחר שנים של עבודה קשה הוא זורק אותו למשרד שאפילו לצוות הקרוב ביותר לשר אין מושג מה הוא והם עושים שם.
    אני אפילו לא רוצה לחשוב מה היתה עושה איילת שקד ללא הועדה שבראשה עמדה. במה היתה עוסקת בימי המליאה המשעממים ברובם? מתי היתה ניתנת לה ההזדמנות לשבת עם משה גפני וליהנות מהציניות המפורסמת שלו?

    גם חברי הכנסת מיש עתיד היו ונשארו ברובם הגדול אנונימיים לציבור והיחידה שם שזכתה לחשיפה היתה עדי קול רק לאחר הסנקציות הפליליות – זה משהו מובנה בדמוקרטיית יש עתיד – שננקטו כלפיה בהוראת הראיס ובהמלצת יועציו וחבריו למפלגה.

    בקיצור, הגיע הזמן לשיויון אמיתי בנטל ושגם הציבור החילוני יספק חומר לתעסוקה עבור נבחרי העם שלא ישתעממו במושב הבא כי זה כבר עלול לגרום לשיגעון.

    פורים הלך
    "אין כמו שמחת הפורים במקומות בהם נמצא המגזר החרדי" אלו המילים שאמרה לי אישיות ציבורית מוכרת מאוד ביום תענית אסתר, האמת אני מסכים איתה וחותם על כל מילה. בעוד שאצל אחינו שאינם שומרי תורה ומצוות פורים מורגש רק אצל מי שיש עדיין ילדים קטנים שצריך לדאוג להם לתחפושות, אצל כלל המגזר כמעט וזה לא מורגש ורבים מהם הולכים ליום עבודה רגיל.

    פורים עזר נישואין ת''ת משנת שמעון

    אבל יש דבר אחד שצריך לתת עליו את הדעת וזה סיירות הת"תים הרבות שמסתובבות בין הבתים לאסוף צדקה. שלא יובן אחרת, אני בעד זה וצריך לעודד את זה ובפרט בימים אלו שבהם עמלי התורה נהפכו לשק החבטות של הפוליטיקה הישראלית על הציבור החרדי להוזיל מכיסו יותר מהרגיל, אבל ראשי הת"תים חייבים להנחות את אוספי הצדקה לנהוג במכובדות כשנכנסים לבתים של אנשים. יצא לי השנה לראות לא פעם אחת קבוצת בחורים המבושמת יתר על המידה, שגרמה לנזק כספי גדול באותו בית אליו נכנסו ולא בגלל חוסר זהירות אלא בגלל חוסר שפיות שנבע משתיה מרובה. הרבה אחרי שיצאו אותם בחורים עדיין היה עסוק בעל הבית בלפייס את אשתו שעגמת הנפש שלה מההרס היתה כל כך גדולה עד שביקשה ממנו שבשנים הבאות יקבל את אוספי הצדקה במקום אחר ולא בבית כדי למנוע מקרים דומים בעתיד. לכולם ברור שמדובר במיעוט קטן מאוד אבל זהו מיעוט שגורם למיעוט שמחה אצל אחרים וכבר סיכמנו שאין כמו שמחת פורים בהם נמצא המגזר החרדי.



    2 תגובות

    מיין תגובות